2010-11-13

God morgon då (men jag gillar det INTE)

Näe, det blev inte så mycket sovande den här natten heller. Maken trillade in runt midnatt efter en aplång arbetsdag, så då satte vi oss och pratade lite. Tänkte att det kan vara trevligt att göra något mer tillsammans än att sova eller ha tvåminuters telefonsamtal under tre dygn.

Klagar inte på trevligheten i att faktiskt kommunicera öga mot öga med min man, men däremot var det väl inte mitt livs lyckligaste stund när jag för en och en halv timme sen började ana att jag inte skulle somna om efter att han gått hemifrån. Tydligen spelar det ingen roll hur trött jag är eller att jag sovit 6½ timme (9 är väl ungefär vad 28 års studier av mig själv har visat är det ultimata för att fungera under dagen.), när han stänger dörren kan jag glömma att ligga kvar i sängen och tryna.

Nåja, två aplånga dagar och en sömnlös morgon kvar, sen ska jag peta in öronpropparna och dra ner sovmasken över ögonen och ignorera omvärlden tills jag vaknar av mig själv.

Show me the coffee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Anpassad sökning