2010-11-18

♥ Dag 1 – Presentera mig själv

Jag kom till världen klockan 9.31 onsdagen den 13:e oktober 1982, vilket betyder att jag är 10 263 dagar gammal idag. Växte upp i lilla Karlskoga och drömde om att bli veterinär eller sjuksköterska, tills jag insåg att jag nog är lite för blödig. Efter 12 år i skolan hade jag fått nog för ett tag och åkte till Gran Canaria på guideskola. Kom hem i början av sommaren 2002 för att fundera på fortsättningen, tills det någon månad senare damp ner ett brev till mig. Har ärligt talat ingen aning om jag skrek, svimmade eller bara stirrade (antagligen lite av varje) när jag läste innehållet: Juristprogrammet, Umeå Universitet, 180p, Antagen.

Så kom det sig att jag spenderade följande tre år i Norrland och nog egentligen aldrig hade flyttat därifrån om det inte varit för att det under termin 6 börjat klia i mina fingrar efter något annat. Sommaren 2005 kom jag in på en kurs i kriminologi på Stockholms universitet, tog studieuppehåll, sa upp mitt korridorsrum och flyttade 75 mil söderut. Skaffade mig för första gången ett sommarjobb som hade med skolan att göra och de följande två åren blev det en hel del anstaltsjobb.

Hösten 2007 blev jag skickad på en utbildning av anstalten och spenderade fem månader på PHS med att lära mig en massa spännande saker. I december kom jag tillbaka till kåken och snubblade mer eller mindre över en nyanställd J. Några månader, ett gäng arbetspass tillsammans och ett antal slumpartade (?) möten senare flyttade han in i april -08 och därifrån har vi kört hårt. På onsdag är det fyra månader sen vi bölade oss ut ur Fjällbacka kyrka till denna:




Vidare behöver jag kaffe för att kunna tilltalas utan att fräsa som svar på morgonen. Behöver regelbundna doser av skumbad och Dr. Pepper. Jag vågar inte bada i sjöar/hav om jag inte vet hur långt under mig botten finns. Älskar min man och bebisarna Knatt och Fnatt mest av allt. Klarar inte av att städa "sen". Jag är en jävel på att steka pannkakor och baka bröd. Får kväljningar av sushi och att rensa avloppen på hår. Dansar med katterna när jag tycker att en låt är extra bra. Jag tycker att såna där registreringsskyltar för barnvagnar är hemska. Skriver listor för allt. Kan knappt koka ris utan att det fastnar i botten av grytan. Glömmer aldrig om någon gör något jag inte kan acceptera. Kommer ihåg de märkligaste av detaljer.

Ja, där har ni det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Anpassad sökning