2010-11-17

Glä

Är fortfarande helt slut efter en helt bisarr natt. Knattarna sov i stort sett hela dagen igår, men precis när både maken och jag började försvinna in i lala-land och hjärnan kändes inlindad i bomull så satte de igång: springa, leka, hoppa, krascha in i möbler, fönster och väggar, skrika och härja. Ungefär två timmar senare hade de lugnat ner sig såpass att det gick att försöka somna igen - med en katt vid fötterna och en över högra knäet, så att man inte kan röra sig en millimeter.

Då tyckte min hjärna att det var dags att koka ihop en massa märkliga drömmar, en del bara konstiga men andra riktigt läskiga, och självklart vaknade jag till mellan varje och undrade vad som hände. Om jag inte vaknade av det så var det för att jag hade slängt av täcket och frös så jag skakade, eller hade lindat in mig såpass att jag höll på att svettas bort. Mellanlägen är ju dumt.

Sen var det plötsligt morgon och J kravlade sig ur sängen för att åka och jobba, medans jag yrvaket undrade om klockan egentligen ringt, för det hade jag absolut inget minne av, trots att klockan var 07.52 och det inte kunde ha varit mer än 2 minuter sen. Jag har ett klart minne av att jag sträckte ut armen och stängde av nyss nämnda klockan, men ingenstans hade det registrerats att den gett ifrån sig sitt enerverande pip-pip-pip-pippippippip-piiiiiiiiiiiiiiiiiip innan dess.

Somnade om en stund efter att J gått bara för att strax efter 9 bli slickad på näsan och när jag tittade upp få en tass i ögat. Sådär skönt kan jag meddela om någon undrar.

Så ja, ni kanske börjar få en aning om hur motiverad jag varit att göra något alls idag. Borde gå och köpa glödlampor eftersom de lägligt nog börjar gå sönder här och där när man inte har några nya hemma, men min rygg har haft den goda smaken att balla ur deluxe här. Känns som att jag legat dubbelvikt i några veckor när jag försöker räta ut den ordentligt och rör mig som om jag vore stelopererad, då känns inte en promenad som första prio.

Men... ska ta mitt svidande, rinnande öga och min stela rygg och kravla/ramla ner i ett bad. Ett jättevarmt och bubbligt sådant, och sen ska jag ligga där tills vattnet kallnat. Lovar att vara glad när jag kliver upp igen.

1 kommentar:

  1. sv: exakt! ingen människa klarar av att vara morgontrött med en sån uppvakning varje morgon! pigg som en mört på en gång!

    SvaraRadera

Anpassad sökning